Menu:
Załóż konto Inteligo

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo Twoich transakcji dokonywanych na koncie Inteligo jest dla nas najwyższym priorytetem. Korzystamy z nowoczesnych i sprawdzonych procedur oraz systemów bezpieczeństwa.

System zabezpieczeń wymaga także ostrożności z Twojej strony. Aby korzystanie z konta Inteligo było całkowicie bezpieczne, zachęcamy do zapoznania się z poniższym tekstem.

Zabezpieczenie Twojego komputera

Pamiętaj o odpowiednim zabezpieczeniu swojego komputera. Stosuj odpowiednie programy zabezpieczające i pamiętaj o właściwych ustawieniach przeglądarki.

Programy zabezpieczające

Korzystając z bankowości internetowej pamiętaj o zainstalowaniu programu antywirusowego oraz zapory sieciowej (firewall). Te zabezpieczenia chronią przed atakami hakerów, blokują lub pomagają wykryć niechcianą transmisję na łączu internetowym, np. danych przesyłanych przez konie trojańskie oraz zapobiegają instalowaniu się aplikacji szpiegowskich typu spyware. Samo zainstalowanie odpowiednich programów nie wystarcza, konieczne jest zapewnienie ich cyklicznej aktualizacji!

Ustawienia przeglądarki

Przy ustawieniach przeglądarki wybieraj zawsze środkowy albo wysoki poziom bezpieczeństwa. W ten sposób możesz zapobiec instalowaniu się szkodliwych programów (np. spyware przez przeglądarkę). Wszelkiego rodzaju wtyczki (plug-in) lub rozszerzenia przeglądarek pobieraj tylko ze stron ich producentów lub ze sprawdzonych źródeł. Nigdy nie instaluj aplikacji pochodzących z niepewnego źródła. Więcej przydatnych informacji o ustawieniach komputera i przeglądarki znajdziesz tutaj.

Bezpieczne korzystanie z konta Inteligo

Stosujemy sprawdzone systemy zabezpieczeń. Zapoznaj się z podstawowymi zabezpieczeniami konta Inteligo oraz sprawdź, na co powinieneś zwrócić uwagę, aby korzystanie z konta było całkowicie bezpieczne.

  1. Wszystkie operacje po zalogowaniu się do serwisów WWW i WAP Inteligo są automatycznie zabezpieczone protokołem SSL (Secure Sockets Layer) w wersji 3.0 (najbezpieczniejsza dostępna wersja tego protokołu), wykorzystującym klucz o długości 128 bitów.
    Zanim się zalogujesz:
(https://secure.inteligo.com.pl/ - pojawia się podczas logowania, bezpośrednio z serwisu Inteligo, do sekcji "Moje rachunki", adres ten jest inny w przypadku logowania ze stron partnerskich sklepów oferujących usługę "Płacę z Inteligo" lub w przypadku logowania bezpośrednio do wybranego produktu, czyli tzw. logowania kontekstowego),
  • upewnij się, że przeglądarka pokazuje połączenie szyfrowane (obecność kłódki), pojawienie się kłódki w dolnym rogu okna przeglądarki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa i połączenie jest szyfrowane,
  • sprawdź czy certyfikat, widoczny po kliknięciu w kłódkę, na pewno został wystawiony przez VeriSign dla domeny secure.inteligo.com.pl.

Jeżeli cokolwiek wzbudza Twoje zaniepokojenie, zanim się zalogujesz, zadzwoń do konsultanta Inteligo (0 800 121 121).


Strona logowania Inteligo

  1. Para kluczy identyfikujących Cię jako klienta (hasło i identyfikator) jest tak zbudowana, aby uniemożliwić osobie trzeciej odgadnięcie ich brzmienia. Nigdy nie udostępniaj hasła i identyfikatora osobom trzecim, nie podawaj ich na nieszyfrowanych stronach.

  2. Jednym z elementów systemu zabezpieczeń konta Inteligo jest karta kodów. Kody z karty używane są jednorazowo w celu potwierdzania większości operacji (np. dyspozycja wykonania przelewu, zmiana danych osobowych, zakup produktów), wykonywanych przez Ciebie telefonicznie, przez internet i WAP. System nigdy nie poprosi Cię o podanie kilku kodów naraz.Poszczególne kody są ponumerowane i wydrukowane kolejno na karcie. Korzystając z konta Inteligo, spotkasz się z poleceniem typu: "Podaj kod nr 12 z karty kodów", przy czym numer kodu będzie przedstawiony w formie charakterystycznego obrazka. Aby wypełnić powyższe polecenie i potwierdzić operację, należy zetrzeć warstwę ochronną przy numerze 12 i wprowadzić odsłonięty sześciocyfrowy kod. Dzięki takiemu zabezpieczeniu niepowołana osoba nie ma możliwości podejrzenia kodu, a próba odkrycia go będzie widoczna. Zgodność kodów z Twoim identyfikatorem i hasłem jest przez nas weryfikowana. Niemożność podania kodu podczas realizacji transakcji uniemożliwia jej zakończenie. Będziemy śledzić, jak szybko zużywasz kody i odpowiednio wcześniej wyślemy Ci nową kartę. Jeżeli wykonujesz dużo operacji na koncie, możesz również sam zamówić kartę kodów w serwisie WWW (sekcja "Moje dane" -> "Karty kodów") lub kontaktując się z konsultantem Inteligo.

  3. Wszystkie materiały związane z rozpoczęciem korzystania z usług Inteligo są dostarczane pocztą kurierską, w specjalnie zabezpieczonej przesyłce.

  4. Sam ustalasz PIN do swojej karty. Po ustanowieniu PIN-u możesz go zmienić w dowolnym momencie przez WWW, telefon lub w bankomacie sieci Euronet. W serwisie WWW możesz zarządzać kanałami dostępu do Twojego konta. W sekcji "Moje dane" wybierając opcję "Kanały dostępu" możesz zablokować dostęp i zmienić hasło dla serwisu WWW, WAP i serwisu telefonicznego.
    Dodatkowo poprzez serwis WWW możesz aktywować serwisy WAP i telefoniczny, jak również nadać im nowe hasła. Dodatkowo dla każdego z serwisów dostępna jest informacja o ostatnim udanym lub nieudanym logowaniu.
    Pamiętaj, że pracownicy Inteligo nie znają i nigdy nie będą pytać o żadne z Twoich haseł dostępu lub PIN do karty.

  5. Inteligo wysyła do Ciebie korespondencję bankową tylko i wyłącznie poprzez e-maile podpisane elektronicznie. W programie MS Outlook taki e-mail posiada specjalną dodatkową ikonę w prawym górnym rogu (wyglądającą jak stylizowana czerwona pieczęć). Wiadomości niepodpisane cyfrowo traktuj wyłącznie informacyjnie.

Intelligo
Wiadomość e-mail opatrzona podpisem cyfrowym (na przykładzie MS Outlook).

Dzięki posługiwaniu się podpisem elektronicznym masz pewność, że treść przesyłanych dokumentów nie została zmodyfikowana przez osoby nieupoważnione. Każda, nawet przypadkowa, zmiana w treści przesyłki jest sygnalizowana przez Twój komputer.

System Zarządzania Jakością stosowany przez Inteligo Financial Services S.A. 7 stycznia 2005 r. otrzymał Certyfikat zgodności z normą PN-EN ISO 9001:2001.

Strona AgencjaPKO.pl nie jest w żaden sposób związana z bankiem PKO BP S.A.       FireFox!